vaken inatt

barnen somnade kl 7 igårkväll, var väl lite sega efter sprutan antar jag. trodde att alex skulle vakna å va jättepigg. men han vaknade runt nio å åt, sen somnade han om igen. men när vi skulle gå å lägga oss vid elva då var han vaken å hur pigg som helst. tänkte att "nu somnar han aldrig" men han var bara  vaken en liten stund å sen åt han lite å somnade igen. Men kl 2 vaknade jag av att alwa kröp upp brevid mig i sängen sen låg hon å hostade en timme å vred å vände på sig. fick gå upp å ge henne hostmedicin å en flaska vatten. så la hon sig på madrassen på golvet, men alex hade ju vaknat av allt liv. fast han låg å bluddrade en halvtimma så somnade han om igen aldeles själv i sin säng. ;) min lilla plutt! jag somnade väl inte om förrän efter fyra. efter fem nån gång vaknade alex igen å var lite tuttsugen, men somnade om snart i vår säng, å alwa kom upp å la sig mellan oss oxå. så det har varit trångt i sängen inatt ;) vaknade igen när ubbe skulle till jobbet vid sju. men sen fick vi sova till halv tio iallafall. men e ändå lite seg idag känner jag.

har vart ute å skottat lite snö, blir nog inte enda gången idag ;)

Usch nu har jag lite ångest över att jag ska jobba på måndag. vill bara va hemma å sova. men måndag morron kl 3 ska jag va på jobbet. går säkert bra. kul å jobba med görel ;) sen blir det jobb med jenny mellan jul å nyår. då börjar jag inte förrän sex. fast jag tycker det e bättre å jobba på natten. då kommer man hem lite skapligt.

barnen tog som sagt andra ifluensasprutan igår. alwa var hur duktig som helst. satte sig å höll fram armen å sa "jag ska få ett plåster sen" ;) lilleman e lite febrig idag, har fått lite panodil så nu e han pigg å glad igen. kör runt i gåstolen å jagar alwa å bara skrattar ;)

var ute en sväng igår å skulle åka lite pulka med barnen, men vi gick in ganska fort igen. var inte ett dugg skönt ute, blåste som fan. får hoppas på lite bättre väder snart så man kan gå ut å grilla lite korv å åka pulka nån dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0